onsdag 21 april 2010

Modern family chocolate fondue!

Snöblandat regn faller ner utanför köksfönstret. 0-1 grader. Mysigt... Sitter här med morgonkaffe och ska redan om en timme gå och äta lunch med Peik! Och Johan tror jag. Vi har lite olika rytm haha. Jag har försökt stiga upp samtidigt som Peik, gjorde det i flera veckor då jag ännu jobbade med mitt forskningsprojekt men nu när jag inte längre har så mycket att göra känns det bara som om jag skulle göra dagarna onödigt långa för mig. Men för att gå tillbaka till lunchen så har jag nu laddat upp med ett jätte litet morgonmål så att jag ska känna mig hungrig igen om en timme. Imorgon ska jag på intervju igen till en rekryteringsfirma. Jag börjar väl bli riktig kändis i kretsarna snart...

Igår kväll kollade vi ett avsnitt Modern Family som är nya favoritserien! Den är typ roligare än Friends! Efter det tittade vi på ett avsnitt The Good Wife som också är en bra serie som nyligen börjat på Sveriges TV, det handlar om en kvinna som har varit hemmamamma i flera år medan hennes man gjort stormkarriär och nu igen klivit in i advokatskorna då mannen på grund av diverse skandaler hamnat i fängelse. Kanske oskyldig....? Spännande! Medan vi kollade åt vi en del av Emmas tuliaisia i form av...... chokladfondue! Det är nog så otroligt gott. Banan och kiwi är bäst, apelsin och äppel inte dåligt det heller. Jag måste testa med jordgubbar på sommaren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar