onsdag 21 april 2010

Blodsocker?

Igår och idag har jag blivit ganska ordentligt illamående varje gång jag blivit hungrig. Visst, jag har inte ätit så mycket och det har gått många timmar mellan måltiderna. Har det med lågt blodsocker att göra? Överkänslighet för blodsockersvängningar? För det går om efter att jag fått i mig mat. Detta är nog inget nytt problem för mig för igår när jag började må illa visste jag genast att det blir bättre av att äta - betingat alltså hänt förut. Men inte på en tid. Fast det är ju inte direkt roligt att äta när man mår illa heh så det tar en stund att få något i sig. Förut brukade jag ju alltid börja må spyilla om jag inte åt morgonmål genast efter att jag steg upp och måste lägga mig ner på sängen och tvinga i mig en smörgås tills det gick över, det problemet har jag inte haft på typ ett-två år nu men det här är väl typ samma sak skulle jag tro.

Kanske ska börja hålla mig till lördagsfika för att råda bot på saken. Ingen chokladfondue...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar