måndag 26 april 2010

Antikt Gammalt & Nytt

På lördagen var jag inne på Antikt Gammalt & Nytt på Mäster Samuelsgatan (riktigt nära Biblioteksgatan) och det fanns så himla många fina smycken där. De verkar samla lite vad som helst till sin lilla trånga mysiga butik för man hittar faktiskt ALLT i smyckesväg! Eftersom det var lördag var det dock på tok för mycket folk i butiken, man rymdes inte ens två personer bredvid varandra i de smala gångerna och man fick hela tiden vara försiktig att inte dra omkull något med sin väska eller armbåge. Men rekommenderar (på vardagar ;-) )! Varor i olika prisklasser och från olika tidsepoker. Jag tyckte om ringarna och broscherna med en sån dän vit stilig dam i profil på, ni kanske ser det framför er. Hittade dock ingen favorit denna gång.











Argh, nu har jag slarvat med mitt mjölkintag för länge för nu har jag igen börjat få hudrodnader och det kliar överallt och måste äta Zyrtec typ dagligen. Har varit helt utan mjölk sedan i fredags nu och månne det inte börjar avta snart, problemen alltså. Jag har märkt att jag bra kan äta lite ost på morgnarna eller i maten då och då och också äta naturell yoghurt emellanåt, typ på helgerna, men just det - EMELLANÅT! Inte varje dag för i längden får jag alltså problem. Skönt dock att äntligen har kommit underfund med detta! Jag är alltså mjölkallergiker. Men det är skönt att jag inte får problem av minsta lilla mängd utan att jag kan strunta i min allergi om jag t.ex. går ut och äta och får lust för någon gräddig ostsås. Skulle inte vilja vara en jobbig sådan som alltid måste ha specialmat, ni vet.

12 grader och soligt idag det låter som om jag kommer att gå ut i solen med en bok senare idag före spinningtimmen. Imorgon 15, huh! Men först ska jag skicka iväg en ansökan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar