söndag 16 maj 2010

Sommaren!

Mycket har hänt sedan jag skrev senast! Som sagt hade vi besök här över vappen, jag har fått jobb (jee!!) och jag har varit nere i Zaragoza och hälsat på Katten. Igår var det Stockholms första riktiga sommardag, skönt med så varmt väder! Peik och jag var först ute på Djurgården på promenad och fika på Rosendals trädgårdskafé (rekommenderar!) och efter det mötte vi upp Johan och hans två kompisar på en uteservering i Kungsträdgården. Kungsträdgården är nog ett av mina absoluta favoritställen i Stockholm, det är så fint! Och det finns så otroligt mycket människor i Stockholm förresten, mycket mera än i Helsingfors... Dagen avslutades sedan med hamburgare på TGI Friday's och film hemma (The Informant). Jag var så mätt att jag inte ens orkade äta choklad, haha.

Idag är det mulet väder men jag tror vi ska dra ut till Vasastan och upptäcka knutarna kring Odenplan för där har vi inte spenderat mycket tid hittills! För ett par dagar sedan strövade vi omkring på Söder, längs med Hornsgatan denna gång, och märkte att vi vill bo vid Mariatorget. På Swedenborgsgatan gärna, tack.

Jag har idag klippt och limmat recept i min receptbok och pysslat lite med bilder från igår och från Zaragoza.

Zaragoza var en just fin stad! När man kommer från Helsingfors saknar man förstås havet i alla städer där det inte är nära till hands men annars verkade det finns lite av allt i Zgz - stora breda avenyer och små mysiga gränder i Gamla staden där tapasbarerna på kvällarna slog upp sina portar. Tapas à ca en euro och öl, eller cañas, i samma klass. Nam nam nam!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar