söndag 23 maj 2010

Sommarplaner!

Så skönt att äntligen kunna spika fast några veckor i kalendern. Mina tre semesterveckor är redan ganska fulla hah! Jag får ta semester de 2 sista veckorna i juli och första veckan i augusti. Otroligt skönt, jag var ju orolig för att inte få någon semester alls när jag börjat jobba först nu i maj och inte hunnit samla ihop några semesterdagar alls. Jag får till och med ta en extra vecka någonstans i juni eller september om jag så vill. Jag funderar nu på att ta ledigt några extra dagar kring midsommarhelgen så hinner jag vara lite i Helsingfors också.

Sååå: jag har bokat flygbiljetter till Finland tur lördagen 16.7. på morgonen och retur söndagen 8.8. på kvällen. Perfekt! Peiks semester börjar och slutar ett par dagar efter min så vi åker inte tillsammans. Tänkte antagligen först åka genast till Malax, sen vill jag förstås hinna vara i Helsingfors och så kanske Peik och jag hinner åka till hans föräldrars lande ett par dagar. Idag har vi dessutom bokat flygbiljetter till Berlin och Paris! Addi ska gifta sig den 30.7. så vi är 5 dagar i Berlin och sedan flyger vi därifrån direkt till Paris där vi är 4 dagar. Jag blev så förälskad i Paris när jag var där på hösten att jag sa till mig själv att jag måste tillbaka snabbt och gärna på sommaren för att få se staden i grönt. Har bokat samma hostell som vi var på med Jenny i oktober, i Montmartre med utsikt över Sacre Coeur! Hoppas bara att det inte är alltför hett där nere ;-) I Berlin får vi bo hos min kompis Anna från Toulouse som ju är hemma från Berlin, hon kommer hem från Toulouse typ en vecka före vi anländer!

Så så mycket om mina sommarplaner. I övrigt kan jag berätta att Jessica alltså Peiks syster kommer på besök igen nästa veckoslut och helgen efter det är vi ju hemma i Helsingfors. Det ska bli spännande att se hur det fungerar att flyga med Norwegian! Det är ju såå billigt 560 sek i bästa fall. I juni kommer Thomas hit (passligt till kronprisessan Viktorias bröllop. HEHE).

Det har regnat hela dagen idag så vi har bara varit inomhus, igår var vi på picknick vid Trekanten på en gräsmatta riktigt nära vattnet. Ljuvligt sommarväder har det varit! Hoppas det fortsätter nästa vecka.

xxx

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar