onsdag 2 juni 2010

Jordgubbsmums

Det har blivit lite glest mellan uppdateringarna. Men jag har ju faktiskt jobbat i två veckor nu! För dem som inte jobbar kan jag berätta att man blir j*vligt trött efter att ha jobbat en hel dag. Speciellt en dag som denna (och gårdagen också för den delen) när man far och träna efter jobbet! När jag kommer hem brukar vi sedan ännu börja laga mat och det brukar väl vara överstökat si så där vid åtta niotiden. Det har blivit en hel del sallad på sistone! Igår testade jag att laga bacon i ugnen istället tillsammans med kycklingfilén och de blev SÅ goda - tänker aldrig mera steka bacon! Då undviker man också all jobbig stekos som sätter sig i hela lägenheten.

Peik och jag började titta på en miniserie igår som heter "Five Days" men vi måste sluta redan efter ett avsnitt för det verkade så hopplöst dåligt. Sentimentalt och otrovärdigt och så. Rekommenderar inte! Harper's Island som vi dock såg någon gång i januari var det visst var dock helt sevärd. Spänning i allra högsta grad!

På fredagen blir det FINLAND! Jaaa jag ser så mycket fram emot det, har ju inte varit hemma sedan februari! På fredagen ska jag till Emma där hon och Sofia kommer att välkomna mig med en (jag antar) mjölk- och kolhydratsfri middag (bortsett från vinet) och på lördag kväll ska vi kolla på Sex and The City 2 med tjejerna! Den har ju premiär nu i veckan. På söndag blir det familjekväll!

lala nu ska jag läsa slut min bok Tillsammans är man mindre ensam (Ensemble c'est tout !). Gullig bok.

1 kommentar:

  1. Jeje!! Blir kiva när du kommer! Sen får du se mitt nya hem också :)

    SvaraRadera