söndag 12 september 2010

En 18-gradig septembersöndag.

Vilken rolig kväll vi hade igår! Katten var här och vi lagade en ordentlig middag med förrätt och vin och hela faderullan. Vi började bläddra recept och dricka te vid fyratiden och bestämde oss slutligen för att till förrätt laga heta wokade jätteräkor i vitlök och chili samt en enkel lyxsallad innehållandes rucola- och annan blandsallad, avokado, massor med getost, rostade pinjenötter och det hela passligt kryddat med flingsalt, vinäger och olivolja. MUMS, vad duktiga vi var! Kan inte annat än rekommenderas! Jag vill äta getostsallad varje dag.

Efter en sådan förrätt var förväntningarna på laxen som simmade i ugnen minst sagt höga. Stackars fisken i sin vågade marinad kunde dock inte riktigt övertyga oss... Som tur var hade vi vinet att ty oss till istället. Vi drack bland annat vinflaskan som jag fick på jobbet för att jag vann vår VM-vadslagning. Jag hade tippat på Holland och Spanien i final och på Spanien som VM-vinnare. Så det var ingen tvekan om att segern gick till mig ;-) Det var en Duette Pinot Noir från Chile som var alldeles fantastiskt god! Den har dessutom blivit rekommenderad av SvD som ett av höstens godaste rödviner.

Det var en varm kväll igår, vi kunde sitta ute på Snaps terass klockan 22 utan värmelampor! Vi var uppe i Skrapan också. Katten fick för sig att vi skulle lyxa till det ordentligt och beställde två mojiton åt oss. Rekommenderas inte eftersom notan för den beställningen gick lös på 275 sek... Aj. Så goda drinkar finns nog inte i min värld.

Nu ska vi ut och kolla på soffor i några möbelbutiker och sedan på middag till Peiks syster ute i Tyresö.

Ciaaaaao ciao ciao ciao ciaaaaaao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar