torsdag 16 september 2010

Burrrr, gäsp och lite, lite waau.

Vi har haft byggubbar hos oss nu i två dagar som har bytt ut något eltermostatliknande och därmed även varit utan varmvatten sedan onsdag morgon. I morse var jag därför på yoga klockan 7 för att kunna gå i duschen där istället efteråt. Jag kände mig så pigg hela dagen, det var verkligen den bästa starten på en arbetsdag som jag har haft på länge, om inte någonsin!

Natten var konstig, jag vaknade tre gånger av häftigt regn som smattrade mot fönsterrutorna, blixt, dunder och billarm som tjöt av regnmassorna eller kanske tom. hagel, så lät det mot fönstren i alla fall! Jag som inte ens brukar vara så lättväckt. Men klockan 6.30 när jag gick hemifrån, en timme efter mitt sista uppvaknande, sken solen från en blå himmel. Imorse i tunnelbanan och i kafferummet var nattens väderlek alltså klart samtal nummer ett. Och så fortsatte ruskiga regnskurar och vårljusa soltimmar att avlösa varandra under resten av dagen. Häärligt.

Igår lär ju Lufthansas A380 ha testlandat på både Arlanda och Helsingfors Vanda. Världens största flygplan. The airboss. Jag blir lite nostalgisk eftersom det är typ det enda vi läste om i Aerospace Management i Toulouse hela hösten. Alla franska och kinesiska flygplansnördar (+ jag) samlade i ett rum blev helt tokiga när den kom på tal för att inte tala om när vi var på studiebesök på Charles de Gaulle och fick stå ute på flygfältet nära startbanan för att se när Singapore Airlines A380:a påbörjade sin flygning österut eller när vi var i Airbus huvudfabrik i Toulouse och fick röra vid halvfärdiga A380:or mitt i produktionslinjen.

Nå men, nu väntar några egenhändigt marinerade kycklingklubbor i ugnen som snart ska avnjutas med avokadosalsa och lite sallad. En doft av curry respektive chili börjar sprida sig i köket...

Hejdå och ursäkta för ett så nördigt inlägg (men det är nog ett ganska tufft flygplan)! Lite credit alltså åt nördarna som stod där med kikare på berget utanför Helsingfors och spanade in jätten.

2 kommentarer:

  1. Helt jätte kiva att läsa din blogg! Man får dessutom veta om helt nya nördsidor i dig ;)

    SvaraRadera
  2. Jag gillar nördinlägg! Jag som alltid haft noll intresse för flygplan av alla de slag blev ju nästan smittad genom ditt inlägg :)

    SvaraRadera