onsdag 22 september 2010

Myspys hemma.

Höst och jobb och gäster är nog anledningen till att jag inte skrivit så mycket på sistone. Peiks syster Jessica var här på helgen och vi hann bland annat hälsa på några kompisar, ta en öl på Hornsgatan, shoppa och fika i ösregnet, äta en god indisk middag, gå på Annie Leibovitzs uställning på Fotografiska och fynda söta vintageklänningen i Tjallamalla.

Gästerna avlöser alltså varandra och imorgon blir det alltså nya!

Peik är på sählyträningar och jag myser här i soffan med en brittisk deckare i ena handen, datorn i den andra och några halvlästa SvDn och lite tomatsoppa framför mig på soffbordet. Plus lite kläder i tvättstugan... Snart kommer förresten vår nya soffa ska ni nog få se!

Jag överväger ännu en tidig yogatimmen imorgon bitti. Det var så skööönt sist.
Gonatt!



P.S. Med spänning väntas det här på de sista rösterna som ska avgöra om Alliansen får sina sista mandat för egen majoritet i riksdagen. Jag håller tummarna. Nyaste påhittet från de invalda partierna vad gäller Sverigedemokraterna är förresten nu att minska antalet platser i de olika utskotten från 17 till 15 så att det inte räcker till till Sverigedemokraterna. Detta säger dom rakt ut, inga typiska vaga, försiktiga politikeruttalanden om orsaken till att man gör si och så utan nu utreds verkligen möjligheten att minska dessa platser i syfte att slänga ut SD. Är det det här man kallar demokrati? Har dom blivit invalda av det svenska folket så ska dom väl få sitta med, hur vridna de än må vara. Låter alldeles galet i mina öron.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar