tisdag 28 september 2010

Septembre en images.

Sitter i köket framför kvällsmål bestående av en kopp rooibos cheesecake-te, ett rostat bröd och ett halvt äpple. Téet är riktigt, riktigt gott. Inte alls sött som man väl skulle tro. Peik sitter med två kompisar i vårt vardagsrum och ser på fotboll.

Tänkte lägga upp lite bilder från de senaste veckorna eftersom det varit lite fattigt på den fronten på sistone.

Mumsig jätteenkel sallad bestående av teriyakikyckling, blandsallat, avokado, tomat och granatäppelkärnor

Min första sats müsli innan den spetsades med russin och gojibär

Mera müsli

Söndagsterass

Linda och jag bjöd våra pojkar på middag på lördag kväll.

Till förrätt serverades ugnslagad getost och rödbetor med honung och rosmarin

Peik hjälpte till med köttet

...som serverades med rödvinssås, en enkel sallad och smördegsinbakade rotsaker och getost - så flottigt det ser ut på bild!

Till efterrätt blev det kokosbollar och fruktpaj med havretäcke. Det var tydligen så gott att jag glömde ta bild. Vi åt så mycket att vi trodde vi skulle sprängas alla fyra, så vi orkade inte längre än till vår närmaste lokala pub LA Bar den kvällen.

På fredag blir det Finland - väntar! ♥

2 kommentarer:

  1. Granatäppelsalladen ser såå god ut! Hur ser kycklingen så saftig ut? Har du satt i ngt annat än terriaki också? Kram, Jenny

    SvaraRadera
  2. Den är lagad i ugn med endast teriyakisås, salt och peppar! Om jag minns rätt så var det hela kycklingfiléer som jag efter ugnsstekningen skar i mindre bitar och blandade med såsen.
    ;-)

    SvaraRadera