söndag 10 oktober 2010

Sonntag.

Igår hade vi middag och spelkväll för Johan och hans nya tjej. Peiks kompis Oscar kom också förbi. Jag hade lagat en enkel skinkpaj med Västerbottenost och salladen med getost och avocado. Till efterrätt blev det en ny, superenkel favorit - Gino. Man skär olika frukter i mindre bitar - vi använde äppel, päron, persika, kiwi, plommon, hallon (frysta går bra) och banan - och täcker dem med hackad vitchoklad och slänger in det hela i ugnen i några minuter. Avnjuts med vaniljglass. Så otroligt gott! Efter maten spelade vi Trivial Pursuit och Rappakalja in på småtimmarna.

Min kokbok har kommit till Ica så jag ska springa efter den nu. Resten av dagen ska jag laga müsli, införskaffa mig allehanda nötter och bönor och groddar för att se vad raw food eller levande föda som man säger på svenska har att ge och gå på jympa. Och aj jo, det här tänkte jag nästan glömma.... Äntligen skriva färdigt min praktikrapport. Jag måste hinna med till nästa sökningsdeadline för magisterbetyg som är den 29 oktober. Sedan blir det ekonombrevsutdelning i november!

Lite musiktips. Från och med Du med Oskar Linnros (spelar tydligen i Stockholm i slutet av november, måste kolla upp!), Dansa, fastän med Säkert och Ambitions med norska Donkeyboy.

Köpte ett par kängor åt mig igår som present för för det nya jobbet. Hih. Sådana som Madicken och hennes syster hade och som jag alltid velat ha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar