tisdag 30 november 2010

Tillbaka

Livet rullar på igen efter ett roligt avbrott från vardagen. Jag ska visa lite bilder från ekonombrevsutdelningen på fredagen! Mitt ekonombrev kan jag dock dessvärre inte lägga upp som bevis för att jag nu faktiskt kan signera alla mina inlägg med ekon.mag. Här i Sverige heter det förresten Masterexamen för dem som kan tänkas behöva den informationen. Magistersexamen har man efter att ha läst kurser på magistersnivå i ett år, så säger man såsom vi gör i Finland så degraderar man lätt sin utbildning från två år till ett inför dem som inte känner till skillnaden. Man kan ju undra hur inte Bologna hängde med i det här?

Men tillbaka till poängen. Under festsupén fick jag ett sms av en viss herr Blomqvist som sa att han hade glömt mitt ekonombrevsbetyg nere i narikkan. Det känns som en liten a refaire från min studentexamen, då samma herre råkade glömma mitt studentbetyg med vitsord och allt på hatthyllan i Lärkan. Vi märkte det då när första gästen kom till studentkaffet och såsom sig hör bad att få se på betyget. Men jag glömde min telefonladdare i Grani nu så nu får jag använda min gamla Nokia från 2004 ända tills jag får tag på en annan laddare. Slarvfamilj.




Nu ska jag snart gå på yoga. Bloggar jag alltid på tisdagar? För jag tycker att jag alltid skriver om yogan. Jag fick en ny fin yogamatta i förtidsjulklapp som jag tog med mig från Finland nu i helgen men jag kan nog inte ta den till yogan idag ännu för den är otvättad och helt för hal. Man ska tvätta yogamattor i tvättmaskin. Vem visste det? På tal om tvättmaskin så var det två flickor i Ung och bortskämd som skulle tvätta kläder för första gången i deras liv varvid den ena förvånat utbrast "va, står det hur man ska tvätta dem i kläderna? coolt!". Eller sorgligt.

Ps storasyster som jobbar på Karolinska blir färdig onkolog så vi ska på festligheter på lördag. Men Finnair strejk kommer lite olägligt för nu ser det ut som om P och jag är de enda unga, om man nu ännu får säga så, på festen. Nooo!! Hoppas Finnairs dumma och bortskämda flygvärdinnor inte får för sig att strejka över julen för då får jag fira ensam här i Stockholm istället. Jag tror jag får laga en massa julgodis för säkerhets skull. Man vet ju aldrig.

Förresten, jag fick fina rosor igår när jag kom hem från Finland! Magistersrosor ☺

1 kommentar:

  1. Grattis fina! Ni ser så vackra ut på fotot, åh såna leenden och klänningar :) Stor kram!

    SvaraRadera