onsdag 29 december 2010

Fixarnissar

Jee för oss! Vi har yrat omkring på stan hela kvällen efter flera stolar inför nyårsafton och kom mållösa hem befarandes att måsta åka ut på en tur till Ikea imorgon efter jobbet för att köpa några ynkliga klappstolar. Väl hemma i soffan och med resterna av gårdagens räkwok i magen slog jag dock upp Blocket och gissa om vi blev glada när vi hittade en annons med fyra Ikea Stefan-stolar vid Skanstull för 250,- sek totalt, och ännu gladare när mannen svarar då vi ringer och säger att stolarna fortfarande är till salu! Perfekt. Nu blev det fina furustolar istället för några billiga klappstolar som ändå bara brakar ihop under en, passligt på vägen hem från jobbet dessutom.

Jag hittade en nyårsklänning på rea på Mango också. Twist and Tango hade jättebra rea på Götgatan. Jag måste ännu ronda några till Filippa K-butiker efter dom där jeansen som jag har dräglat över i ett halvt år och som tycks vara på rea överallt just nu, men har tyvärr inte hittat min storlek.

Här är min goda svampomelett inspirerad av Bellas matblogg + en eat your greens-drink som jag svängde ihop efter hemresan från Vasa i måndags samt gårdagens scampi pad thai med lime och jordnötter.



Och kvällens hälsodrink på bland annat grönt te, citron, lime, blodgrape, rucola och hallon:


Jag tror att min kamera är söndrig, för drinken såg inte alls ut så här, den var riktigt illpink. Nu ser det ut som tomatsoppa :( jag märkte det här redan under julen, många bilder med röd/gul ton blir lätt mer röda eller orangea.

2 kommentarer:

  1. Misströsta icke, inget fel på din kamera! Det är bara vitbalansen som är fel, och det är alltid svårt för kameran att tolka hur vitt/gult ljuset är när man är inomhus och oftast vrids allt åt det supergula hållet. Vet inte hurudan kamera du har, men på de flesta går denna att välja manuellt själv varje gång du tar en bild (du vet inställningen där du kan välja soligt, molningt, lysrör, glödlampa etc).

    Ser faktiskt gott ut ändå :)

    SvaraRadera
  2. Oh tack för kommentaren och tipset Bella! Jag funderade faktiskt lite på det där med manuellt själv... Och det är indeed alltid inomhus och i samband med lite halvkonstig belysning som det händer. Jag ska se vad IXUS har för manuella lösningar att komma med!

    Gott nytt år! Du har ju sällskap där borta på ön nu dessutom och inget jobb mera så nu måste du komma ihåg att njuta! ;-)

    SvaraRadera