lördag 11 december 2010

Julmarknad

Vi var på glöggfest igår hos en gammal Hankenkompis på Kungsholmen. Det var mera österbottningar än svenskar på festen kändes det som - ena värden var hemma däruppifrån. De hade dessutom en fem månader gammal golden retriever som lekte som en vildhund med sin hundsyster, som också var på besök. Jag är ju i allmänhet ingen djurmänniska men de här var så guuulliga! Om alla hundar fick vara valpar för evigt så skulle jag nog inte kunna låta bli en jag heller.

Vi blev ju så sena till festen igår att vi tog en taxi dit och för att rena samvetet tänkte vi att då tar vi istället buss och tunnelbana och tvärbana hem. Nåja, tyvärr kom vi inte oss iväg hemåt förrän efter 01 och halvvägs hem vid Liljeholmen märkte vi att tvärbanan hade slutat gå. Så det blev taxi halva vägen hem tillbaka igen. Haha. Nåväl ikväll ska vi försöka hålla oss till kommunalt istället! Jag tycker verkligen inte om att åka taxi hit och dit, speciellt här i Stockholm då jag betalar 690 sek i månaden för mitt SL-kort. Nu ska vi snart iväg på födelsedagsfest till Anton, som vi har lärt känna via Johan. Eller det är egentligen mest Johan som känner honom.

Idag har jag julshoppat lite, vilket inte gick så bra utan snarare resulterade i att jag plundrade halva Vila-butiken på Götgatan. Sedan mötte jag upp Peik i Gamla stan och vi gick runt på julmarknaden på Stortorget och drack glögg, smakade på ostar och honung och kanelskorpor och köpte lite renmedwurst. Sedan blev vi hungriga och gick åt åt en pizza Michelangelo. Det var tyvärr den allra allra absolut sista gången jag gick dit. Redan senaste gången som är ungefär 5 år sedan var en katastrof eftersom jag fick en pizza där ungefär hälften av ingredienserna fattades och då jag frågade hej skulle det inte finnas lite tomater på den här pizzan bara fick svaret "nej nej nej den ska se ut så där". Fem minuter senare hörde jag hur någon i grannbordet försökte beställa samma pizza men då fick svaret "den är tyvärr slut". Nu luktade det AVLOPP i hela restaurangen. Vi kände av det redan vid narikkan men tänkte att det är säkert bättre inne i själva restaurangen men nej. Så stark lukt som det var borde dom ha bommat igen hela stället och ringt efter sin svarta städhjälp fort som f*n för att kunna öppna för sina kunder igen a.s.a.p. Gå aldrig dit mera.

Lite nya nagellack från Mavala

Svinalängorna hade förresten biopremiär här i Sverige igår, den verkar grymt bra, vi ska gå och se den så fort som möjligt! Paret Rapace i huvudrollerna. Vet inte när den kommer till Finland. I Svd fick den 6/6 poäng!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar