måndag 20 december 2010

Kamomilla

Började känna mig sjuk på jobbet så jag gick hem redan vid 15.30. Jag tog vägen förbi Hemköp i Åhléns City och hälsokostaffären Gryningen vid Medborgarplatsen och efter mycket väntande på diverse tunnelbanor och bussar och tvärbanor var jag slutligen hemma 17.15. Hur kan det vara så svårt, det är inte ens kallt. Bara -1. Det kom visserligen 20 cm snö igår, men vägarna är plogade (till skillnad från alla trottoarer som till största delen bara har försvunnit).

Jag skulle köpa saffran i butiken och här är det en så dyrbar grej att man måste be om ett paket i kassan. Vilket man ju alltid glömmer, så också senast. Men nu hade jag tur för kassafröken frågade mig av någon anledning "Inte har du väl glömt saffran?", varpå jag skrek "jooo!", varpå hon tittade konstigt på mig.

På Gryningen köpte jag ekologisk kamomill och gotländsk bondsoppa och en naturlig buljong som är fri från alla E-ämnen. Nu sitter jag vid köksbordet och dricker kamomillte och äter gotländsk bondsoppa med bl a palsternacka, vitkål och lök. Jag ska göra det här till en riktig kurort för nu ska jag hållas frisk. Ska be Peik köpa hem citron, gurkmeja och färsk ingefära så att jag kan göra mig en Immune Booster-smoothie inspirerad från Blueberry Lifestyle. På Gryningen finns alla de där ingredienserna som till en början låter konstigt så som agave, vaniljprotein, vetegräs och spirulina. De finns nog i vilken hälsokostbutik som helst i Finland också men det största hindret där är ju kanske att hitta rätt namn på finska först.

Mmmmmm kamomilla

Nästa gång ni är i Stockholm, testa smoothien Blueberry Lifestyle, den är helt makalöst god! Eller gör den själv hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar