tisdag 4 januari 2011

Bonnier

Jag låg i sängen i en timme igår och läste i min nya Bonniers kokbok som jag fick till födelsedagen. Den är helt utmärkt! Där finns allt! Allt vad gäller basrecept plus en massa nya intressanta rätter om precis vilken ingrediens som helst. Så har man kylskåpet fullt med rödbetor, som vi just nu, så är det bara att slå upp rotsaktsavdelningen och kocka ihop några rödbetsbiffar. Om de blir lyckade ska jag lägga upp receptet!

Kollar på Jönssonligan på TV. Det verkar nog inte kanske så bra...


Så här ser mammas version ut. 60-tal? Den där bloggen är för övrigt helt galen. Jag tror att Bella har länkat till den förut, Den bruna maten heter den i alla fall. Det är så äckligt och roligt på samma gång att man dör lite varje gång av både skratt och obehag. Jag tror att det kan stämma ännu bättre för dom stackrarna som faktiskt har tvingats äta och laga mat enligt sådana sunkna recept!

4 kommentarer:

  1. Min är faktiskt från 1968! Man blir nostalgisk när man tittar i den, men i dag lagar man mat på ett helt annat sätt än på 60-talet.

    SvaraRadera
  2. Nostalgisk över boken eller maten? Jag tycker burkananas i gelatin och grön karamellfärg såg så där lagom drömskt ut :-D
    Det tycks verkligen ha hänt mycket på köksfronten de senaste 40 åren!

    SvaraRadera
  3. Fast ananasen var väl i och för sig från en annan bok. Tur det!

    SvaraRadera
  4. Mera boken, den var i flitig användning.

    SvaraRadera