torsdag 31 mars 2011

Hua Hin

Vår resa har blivit överraskad av monsunliknande väder mitt i hot and dry season. Buhuuuuuu. På söndag kväll hoppade vi på nattbussen mot Koh Tao, väl framme i Chumphon klockan 05 blir vi underrättade om att båten till Koh Tao är inställd pga. biig waaaves. Vi fick alltså spendera ett underbart dygn i ösande regn i spökstaden Chumphon tillsammans med en massa andra ödesbröder och -systrar till turister i väntan på bussen tillbaka till Bangkok som skulle avgå nästa morgon. Chumphon får en plats i mitt minne som en av de värsta ställena på jorden. Hur som helst, nästa morgon så valde vi att gå av bussen i Hua Hin istället och här har det hör och häpna åtminstone inte regnat. Men nu har vi tröttnat på det här stället och tänkte börja röra oss mot BKK igen. Spännande äventyrsresa. Vi får se vad som händer till näst! Just nu är pojkarna ute och åker med hyrda moppar och Annika och jag sitter på hotellets terass och skriver och läser.

Här lite bilder från Bangkok.






Vårt boende i Hua Hin på bilden nedan. Vårt guesthouse är byggt på pelare ovanför stranden och lonely planet målade upp en vacker bild av hur man vaggas till sömns av havets vågor som sköljer in på stranden under en. När vindstyrkan är 10 ggr den normala kan jag säga att det inte direkt är något lugnt kluckande. Tur att jag hade öronproppar i väskan. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar