onsdag 11 maj 2011

Klick !

Jag har beställt lite böcker. För det första vill jag utöka mitt raw-foodande, och då särskilt på den där mumsiga efterrättsfronten, så jag klickade hem Raw Delight av Erica Palmcrantz från Adlibris. Syster Emma fick den av mig och Thomis i julklapp och jag vet faktiskt inte hur aktiv hon varit men jag känner redan på mig att detta blir en bra investering. Goodbye for good Fazers blå, after eight-kaka, Kouvolan lakristi och andra favoriter som känner sig träffade. Nu gör jag en helvändning! Fast jag håller nog inte nu heller på och smaskar i mig sånt där längre men nu siktar jag mig in på en total befrielse från vitt socker och mjöl. Så för att citera horden av alla tjejer till bloggare i detta land:

Nu kör vi!!


En annan bok fick också följa med hem, nämligen Warum bist du nicht vor dem Krieg gekommen (Varför kom du inte före kriget) av Lizzie Doron. Den handlar om henne själv och hennes mamma Helena, de bor i Tel Aviv på 1960-talet i ett kvarter där hyresgäster talar jiddisch och har fångnummer tatuerade på armarna. Boken handlar främst om Lizzies mammas liv som överlevande efter kriget, hur hennes handlingar, tankar, allt, speglades av det hon varit med om. Det här är första delen i en självbiografisk triologi. Den är inte skriven på tyska i original men på svenska finns den bara som dyr och inbunden version än så länge, så därför fick det bli den här.

2 kommentarer:

  1. Blir intressant att höra mer om kokböckerna! Var nu bara inte för hård mot dig själv, att skippa något helt och hållet är ju bara tråkigt, måttamåtta :)

    SvaraRadera
  2. Jo nej, Bella du är så vis... Men man måste ju sikta mot stjärnorna för att ens nå till nästa gren i trädet, eller hur? :)

    SvaraRadera