onsdag 29 juni 2011

Sol och rosé

Har suttit på Josefinas denna kväll som ligger bakom Nordiska museet ute på Djurgården i kära vänners lag. Inga kamera med där dock inte. Men det är så varmt och fint i staden och inte en gång för mycket kan man konstatera hur mycket man kan gilla sommarstockholm. Stockholm i mitt hjärta. 

Väl hemma möttes jag av ett tomt kylskåp eftersom jag har slutat laga mat sedan jag började på nya jobbet. Där får man så det räcker nämligen. Men jag skrapade ihop denna udda kombination av det jag hittade hemma. Två stekta ägg, en avokado, en handfull rucola och en näve jordgubbar (tänk, att bara råka ha jordgubbar i kylen så här en vanlig onsdag!). Jordgubbar i salladen ger en så extra fin och magisk känsla, speciellt om man därtill lägger i lite tärnad vattenmelon. Dagens sommartips där alltså!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar