söndag 28 augusti 2011

Paviljongens trädgård

Igår tog vi oss för att ta ut allt vi kunde av det fina vädret och hoppade så på våra cyklar och styrde färden mot Långholmen. Det är en ganska liten holme mellan Kungsholmen och Södermalm. Vi låg i solen och läste och åt av vår medhavda raw matsäck (sallad och gröna smoothies), och så plötsligt fick jag den fina idén att ta en liten promenad med min kamera. Det var tur för på andra sidan grinden in mot paviljongen med uteservering hittade jag en drömsk liten trädgård.

Idag då? Jo idag har jag pysslat med bildredigering av ovanstående mästerverk och resultatet av detta får ni se här nedanför. En cykeltur genom Enskede gård har vi också hunnit med, där vi sett de underbaraste villaområdena med hus från 20- till 40-talet med lummiga trädgårdar med dignande äppelträd och gungor i grenarna, och jag har såklart hittat det hus jag ska köpa om 10 år. Nästa gästerna hos oss tänker jag absolut skicka dit på en liten flanertur! Har tyvärr inga bilder med mig därifrån men kanske jag hittar dit någon dag nästa vecka igen.

Nu har jag just kommit hem från en springtur, nästa anhalt blir videoteket, därefter butiken och sedan köket och slutligen soffan. Trevlig söndagkväll!




Här lämnar jag Peikus en stund och strosar iväg med min kamera.


In i denna magiska lilla trädgård!


Jag älskar ju vallmo så min förtjusning för denna lilla gård var inte helt oväntad.


Jag fick sällskap av en katt.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar