torsdag 8 september 2011

Ensamma räkor

Igår skulle vi ha haft hemmadejt. Vi kom på den fenomenala idén en morgon här i veckan eftersom vi alltid gör olika saker på veckodagskvällarna - jag springar iväg på yoga eller spinning eller kaffe och shopping på stan och Peik spelar innebandy och går på öl och fotboll och ja ni hänger med. På fredag har jag dessutom ett jobbevent och på lördag tänkte vi ordna lite festligheter i vårt hem så vi märkte att vi hinner ju aldrig umgås bara vi. Därför bestämde vi oss för att ordna en officiell träff i vårt eget hem i syfte att ägna den andra en hel kväll av sig själv. Vi planerade hemkomst direkt efter jobbet, snabb butiksrunda och inget annat. Vi skulle äta räkor och sitta i köket och prata. Samtala, diskutera, konversera. Men så var jag kvar på jobbet lite längre än tänkt och när jag väl hoppade i taxin klockan 21.30 hade Peik redan ätit upp hälften av räkorna och titta på Two and a Half Men i tre timmar. 

Så då fick han titta på när jag åt mina räkor med den stirriga blick som kännetecknar en världstrött arbetsmyra i Stockholms hank och stör. Lite trist kan man ju säga. Titta jag var så trött att jag till och med glömde ta en bild på räkorna. Oskalade räkor dessutom. Gud vad gott. 

Jag lägger upp lite bilder från söndagens 2 kilometers loppmarknad istället. Jag gjorde några fina fynd, dem får jag visa upp en annan gång. 

God natt








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar