lördag 17 september 2011

Härlig känsla i kroppen

I två veckor hade jag längtat efter en sovmorgon och idag kom den. Jag sov som en stock i tio timmar - åh gud vad jag behövde det. Nu ska jag snart bege mig ut på stan för att möta upp syster Emma som är på besök i stan. Nu kom jag att tänka på tant Grön eller tant Gredelin eller någon annan åldersstigen gammal dam som är på finbesök i den stora staden - syster Emma. Angenämt. Hur som haver. Igår kväll var jag på min första bodypump-timme på två år. Jag inväntar fortfarande den totala muskelkollapsen. Antagligen infinner den sig imorgon. Så idag morse passade jag snabbt på att cykla iväg på ett cyclingpass innan jag blir totalt muskelförlamad i fyra dagar. Jag vet hur det brukar vara. Men nu känner jag mig så pigg och energisk och pepp för vad som helst!

Gårdagskvällen spenderades hemma delvis i köket, delvis i vardagsrummet. Vi gjorde en raw sallad (helt vanlig sallad egentligen faktiskt) med babyspenat, tomat, gurka, böngroddar och massa avokado som avnjöts tillsammans med pestolax. Jag lagade min egen favoritpesto och bredde den på laxen och skjöt in den i ugnen i passlig tid och temperatur. Till efter maten lagade jag min favorit raw smuldegspaj med vad som antagligen var höstens sista jordgubbar och allt detta mumsade vi i oss medan vi kollade på miniserien Morden i Sandhamn.

Så skön fredag.



Har är pajformen som jag fyndade för 20 kronor på en loppis för två veckor sedan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar