lördag 3 september 2011

Så sött.

Länge sedan jag har skrivit! Jag har varit så otroligt trött hela veckan. Men nu är det veckoslut och jag är här igen! Tänkte visa lite bilder av en spontan dessert som jag trixade ihop en kväll i veckan. Päron med after eight-känsla. Mummmms!


Här har vi skivade päron (mjuka ska de vara) under ett nöttäcke som består av blötlagda paranötter och honung.


Här med chokladsås! Den är gjord på kokosolja som jag smält i vattenbad, raw kakaopulver och lite agavesirap. Serverade i mina nya små pajformer som jag hittade i en liten söt butik på 9 Straatjes i Amsterdam. Visst är dom fina!


Och så hade jag lagat lite mintbollar och lakritstryffel. Mintbollarna är gjorda på cashewnötter, honung och pepparmintsolja och tryffeln består av pecannötter, honung och laktritspulver från Chokladfabriken. Gud. Så. Goda. Om man får säga så själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar