måndag 17 oktober 2011

Snabbhelg i Grekland

Grekland tog emot oss med ett trevligt soldränkt dis på fredag förmiddag. Trots att det varit en ganska varm höst i Stockholm kändes det skönt att få känna sol och ordentlig värme runt sig igen - om än bara för några timmar, för en timme efter att vi steg ombord på våra segelbåtar blev det svalt och mulet och så var det resten av helgen. Mestadels regn dessutom. Mitten av oktober är inte kanske någon höjdartidpunkt att åka till den grekiska övärlden. 

Vi var alltså nere på en seglings- och partyretreat med jobbet fredag - söndag. Helgen gick i seglandets och tsatsikins tecken och jag håller som bäst på att kurera mig med gröna drinkar och näringstäta sallader och njuter åter av egen säng och riktig dusch. Jag återkommer absolut, men då till bättre väderlekar har jag bestämt!

Minnesvärda dagar! Lite bilder hann jag knäppa och här kommer ett axplock.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar