torsdag 24 november 2011

I pulverform, tack.

Gymväskan är packad och smoothien mixad och jag är färdig för veckans sista arbetsdag. Jag brukar köra spinning och core på fredag morgnar när jag hinner vilket får det att kännas ännu bättre då klockan slår fem och man får gå hem för veckan!

Morgondagens smoothie blev en grön variant på äpple, physalis, färsk ingefära, gurkmeja, kanel, havtornspulver, några kvistar färsk basilika, två stora nävar spenat, kokosolja, linfrön och vatten. Det blir så vackert.

Jag hittade flera olika sorters ekologiskt bärpulver på Helsingfors Vanda-flygplats (av alla ställen) i söndags och jag köpte med mig tre sorter hem. Havtorn, jordgubb och svart vinbär om jag minns rätt. Att mala bär till pulver är ett effektivt sätt att få kroppen att tillgodogöra sig så mycket av de olika näringsämnena. På samma sätt som en smoothie är så nyttig eftersom alla näringsämnen är så finfördelade och därmed lättupptagliga för kroppen är det med bärpulver. Och de görs på hela bäret - skal, saft, fruktkött och kärnor - allt för att maximera näringsinnehållet. Perfekta att blanda i en smoothie, strö över sin frukostyoghurt eller laga rawfood dessert av.

1 kommentar:

  1. Hej
    Ser att ni gillar Havtorn och förstått hur nyttigt det är.
    Vill ni beställa mer är ni välkommna. Vänligen Fredrik

    www.larssens.se

    SvaraRadera