måndag 21 november 2011

Ny vecka

Något senare än tänkt kom vi hem igår kväll tack vare Norwegians numera traditionsenliga förseningar. Jag börjar tycka att man har tur om de avgår i tid, snarare än otur om de är försenade. Nu blev det inget "skönt att komma hem i tid" utan mera "att komma hem passligt till sängdags". Orsaken var snöfall i Uleåborg vilket gjorde att vårt plan måste byta plats med Uleåborgplanet eftersom det hade problem med bromsarna, och de verkligen behövde se till att allting fungerar som det ska vid en landning med snö. Så vi fick planet med de söndriga bromsarna. 

Men nu är det ny vecka och med det nya tag. Med ett väldigt lyckat Helsingforsveckoslut i bagaget knallar jag snart iväg till jobbet. Jag har hunnit se många kära vänner, suttit och pratat på restaurang, gått på fartfyllda fester och flanerat lite för mig själv på stan som jag brukade göra, och även om man sällan hinner med allt man önskar så är jag mer än nöjd med den här helgen!


Frukost på över natten blötlagda nötter (mandel, valnöt, hasselnöt), blötlagda torkade plommon, rivet ekologiskt äpple (välsköljt, med skalet på), frysta blåbär, kanel, kokosskivor (favorit från Ruohonjuuri i Helsingfors!) och chiafrön. Lite sojayoghurt till och en kopp vitgrön te. Godmorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar