söndag 18 december 2011

Avokado, mynta, granatäpple och en fantastisk Stockholmsbrunch

Mätt. Mätt. Mätt! Är vad jag har varit idag. Vi hade nämligen bokat bord på den alltid-så-fullbokade brunchen på Rival idag, och ååh så det var gott och ååh så värt sina 265 riksdaler! Allt man kunde önska sig och så ännu lite mer, såklart. Men efteråt rullade man ju därifrån minst sagt. Jag för min del valde att styra rullningen mot City för de sista julklappsuppköpen medan det övriga sällskapet sakta men säkert riktade stegen hemåt istället, trötta efter gårdagens tapas med vin samt efterföljande barhäng på Kåken. Favoritkåken.

Så kvällens middag fick bestå av endast ett glas grön smoothie och en brutalt fräsch fruktsallad. Eller endast och endast! Kolla in här. Fullkomligt Peik-certifierad dessutom.


Den lilla detoxsalladen består av apelsin i klyftor (storfavorit hos mig just nu), avokado, banan, granatäppelkärnor, en urgröpt passionsfrukt, dadlar, lite råa mandlar och några kvistar färsk mynta. Friskhet i kvadrat!

I övrigt har jag idag kokat en massa traditionellt julgodis som ska forslas iväg i små paket åt diverse håll inför den stundande helgen. För snart så kommer julen, snaaart är julen här...


Fredag morgon åker jag. Tusen saker att fixa innan det. Vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar