lördag 31 december 2011

I mellandagarna

Hej och hå! Nu är jag tillbaka efter en mindre julpaus. Har firat julen i Malax och spenderat mellandagarna på kontoret. På fredag tog jag halvdag, åt lunch med en god vän och inväntade syster Emma som nu är här för att fira in det nya året. Och min födis.


Efter nyårsshoppingen var vi värda oss var sin grannröd smoothie på bland annat hallon, valnötter, kokosflingor, kokosmjölk och banan. Fort som attan slank den ner!



På fredag lagade vi favorithälsopizzan som toppades med sallad och en blandning av hackat äpple, granatäppelkärnor, citronsaft, salt, olivolja och lite färsk timjan.


Och till dessert gjorde jag en ny sats hallontryfflar, med blåbär den här gången. Mums vad gott, speciellt för en chokladälskare som jag! Jag bara älskar raw godis, man mår bara så bra av att äta det och kommer aldrig till den punkten att man börjar må dåligt för att man ätit för mycket. Det gör dig bara bra. Bara bra, så bra!



Lördagsfrukost. Det blev favoriten som för tillfället är chiagröt toppat med en salig blandning av banan, hallon, blåbär, apelsin, hackade mandlar och passionsfrukt. Strödadlar på toppen. Det slinker ner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar