onsdag 4 januari 2012

Födelsedagsdrink

I måndags var det min födelsedag och den firades ordentligt med gåvor och middag och goda vänner. Jag var hemma en snabbis efter jobbet, öppnade presenter och lagade i ordning en fräsch fördrink på jordgubbar och citronmeliss, innan det då var dags att springa iväg till Indian Garden som har öppnat en ny bistro på Södermalm. Sååå gott det var! Även om du inte är den som brukar vara överförtjust i indiskt (såsom jag), ta dig hit ändå. Så gott var det.


För tre glas behöver du:

3 dl kokosvatten (vanligt vatten går fint det också såklart)
1 paket frysta jordgubbar
2 lime, pressad saft
1 kruka citronmeliss
lite agavesirap

Mixa ihop allt, späd med mera kokosvatten om du så tycker och hitta rätt balans mellan surt och sött. De här blev perfekta. Tacka vet man tillfällig hjälp i köket!

Jag är helt besatt av en av mina presenter, nämligen Renée Voltaires kokbok Salig blandning. Den är full av nyttiga, supersköna recept på mat utan transfetter, tillsatsämnen, socker - ja, såklart mest raw food! Jag är så inspirerad att jag inte vet var jag ska börja. Har redan skrivit en lång lista som jag ska försöka ta mig igenom på Hemköp och Gryningen imorgon efter jobbet. Vi har jobbat som små grisar hela veckan, den här tredagarshelgen kommer som på beställning! Vad jag ska vila, träna och laga god och nyttig mat. Halleluja.

P.S. I övrigt har jag fått en massa nya mojänger och mackapärer till mitt kök som jag inte kan vänta på att få börja använda. Nu är jag utrustad med groddburkar, torkugn, en större mixer och, som sagt, denna nya bok som kommer ta mig till himmelriket.

Ha det så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar