onsdag 4 januari 2012

Underbar kokosdrink

Jag har haft världens sug på kokos hela den här veckan. Det kan hända att det berodde på den uteblivna leveransen av torkade kokosbitar som uteblev förra helgen - syster Emma skulle hämta dem med sig från Finland men de har inte funnits på butikshyllan på länge sa hon. Jag blev lite orolig, för jag har inte hittat dem här i Stockhom än. I alla fall, så lyckades jag idag dämpa min kokosångest genom en underbar drink som jag mixade ihop och nu sitter och avnjuter som kvällsmål. Skål för kokos!


Till ett stort glas

2 dl ekologisk ris- och kokosdryck (IsolaBio)
1 msk ekologisk raw kokosolja
1 msk riven kokos
en mjuk dadel
2 msk frysta bär (hallon-blåbär)
några droppar agavesirap
en nypa kanel
en nypa kardemumma
skalade hampafrön till dekoration

Mixa allt och njut av godheten! Nu ska jag mysa ner mig i sängen med en bok som jag inte kan släppa ifrån mig. Det är Annika Thors fantastiska skildring av Sverige under andra världskriget Om inte nu så när.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar