tisdag 6 mars 2012

Solig vacker morgon med gyllene linfrökex

Dagens frukost blev för omväxling skull ingen smoothie, jag hade nämligen kvar några gyllene rawfoodkex med chili och mandel från Systrarna Voltaire som jag fick lust att tugga i mig istället. Ibland kan jag sakna bröd, som jag brukade äta varje morgon innan jag började med rawfood. Då är dessa perfekta, även om de förstås påminner mera om knäckebröd till konsistensen... Jag bredde på lite raw hampa- och linfrösmör (hittas tex på Goodstore nära Nytorget), skar upp lite avokado, lade på lite alfalfagroddar (som fått stå i köksfönstret några dagar så att de fått fina gröna knopper!) och en kvist basilika och mums så var den frukosten klar. Avokadon och frösmöret är fulla av nyttiga oljor och groddarna ger en skön grön kickstart på morgonen. En kopp vitgrönt te till det hela såklart. Nu är jag klar för tisdag!


1 kommentar:

  1. Låter riktigt gott , förstår att du blir sugen på lite mer tugg ibland/ Annika

    SvaraRadera