lördag 19 december 2009

Dernier samedi - Carneval de Noël ?

Idag har jag skött de sista praktiska ärendena inför avfärden från Toulouse, som är om två (2!!!) dagar. Efter det gick vi på Salon de thé med Mileena och Tuukka, vi är nästan de enda som är kvar här nu, jag åt en blåbärsmuffins och drack några utsökta koppar grönt Yunnan-te. Eftersom det är Tuukkas sista kväll gick vi sedan på restaurangjakt och vi beslöt oss slutligen att ikväll gå till Le Bruit Qui Court - en av de bästa, mysigaste och mest franska restaurangerna i Toulouse. Jag var där med mamma och pappa när de var på besök i november och åt jätte god canard (anka) - man kan inte ha varit i Toulouse utan att ha ätit anka! Confit de canard, magret, aiguillettes... Allt möjligt gott finns det att välja mellan. Miam miam!

Dessutom har jag har än en gång hunnit gå på Toulouses julmarknad. Mitt liv tycks ju verkligen kretsa kring den här marknaden nuförtiden. Huoh, nog gör jag annat också! Som att... Hmm. Det var så kallt idag, mina tår och fingrar var riktigt isfrusna när jag kom hem. Här hemma har jag det varmt och skönt tack vare mitt värmeelement som endast fungerar när man ställer in det på maxnivå 7/7 - vilket även syns på elräkningen. Men hellre så än som vissa andra här som inte vågat sätta på det över huvud taget för att de varit så rädda för vad det sku komma att kosta!

Snart har jag sett slut 5,5 säsonger av Grey's Anatomy. Jag tror jag har 3 avsnitt kvar. Mitt liv kommer att kännas så tomt efter det. Som tur står ju dock jul, nyår, Stockholm och sedan Helsingfors på agendan efter det här så jag torde inte behöva oroa mig för att vara sysslolös de närmaste veckorna!

Aj jo. Det var något underligt julkarnevaltåg i Toulouses centrum idag:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar