onsdag 17 februari 2010

Starbucks

Läste att Starbucks ska komma till Sverige. Denna glädje blev dock kort när jag fortsatte läsa och det framkom att det Seattle-baserade paradiset till en början endast tänker stationera sig på Arlanda. Idén med detta? Jag tycker också det är konstigt att Starbucks inte har hittat till Helsingfors. Det finns en sådan stark kaffe- och fikakultur där hemma och många kedjor, typ Coffee House och Wayne's, har gjort stormsuccé i gatubilden. Så varför inte smyga in några Starbucks i mängden? Samma skulle jag våga påstå om Stockholm. Även om Stockholm kanske lutar lite mera mot dessa små, unika, härliga caféer som inte hör till någon kedja och som serverar hemmabakade kanelsnäckor och kokosbollar.

I Madrid bodde vi ovanför en Starbucks ett par nätter, vilket förstås innebar Starbucksmorgonmål så fort man hann ut genom dörren! Jag gillar Starbucks fyllda semlor (frallor) och stoora, stora kaffen. En enorm Starbucksmugg skulle inte heller sitta på helt fel plats i mitt köksskåp. Typ en sån hän:


1 kommentar:

  1. Ja tycker igen att det är så fint att Starbucks inte ännu finns i Hfors eller Stockholms centrum. När jag var i Washington DC fick jag världens chock då VARJE kvarter hade minst tre Starbucks!

    Inte för att jag har något emot deras Pumpkin Spice Latte...mmm! Och så blir det ju mer exotiskt att gå dit när man väl är utomlands när det inte finns hemma :)

    P.S. Det finns Starbucks i Geneve, quelle surprise!

    Krams,Bella

    SvaraRadera