söndag 17 oktober 2010

Väldigt skön söndag!

Har plockat under sommarkläder under kvällen och pysslat lite i köket. Bland annat lagat lite granola och min första mandelmjölk. Mmmmmmmmm det är gott! Ska äta det med granolan imorgon bitti. Granola är lite som müsli. Eller kanske just müsli. Just nu sitter jag i vår nya soffa och halvtittar på Seven pounds (bra film!) och äter blötlagt bovete blandat med mandlar, hackade dadlar, russin, äppel, banan och kanel. Mmmm.

I övrigt har jag städat idag, joggat längs med Årstaviken - det är så fint när solen skiner och det finns fullt med gulröda löv överallt - och varit på födelsedagsmiddag i Tyresö.

Igår var vi på shoppingtur och klassiskt stockholmskt lördagsfik. Vi besökte också en skomakare och vår nye skräddare på Söder som ska sy in lite kläder åt oss. Mysig utländsk gubbe, man märkte att han var riktigt skicklig och karaktäriserad av den där gammaldags yrkesstoltheten. "Vi kan inte sy in mer än så här, annars sitter den fel. En skjorta är ingen tröja, den ska inte sitta som ett korvskinn, vi tar in den bara här." Okej! Efter denna dag på stan var vi ganska trötta, funderade först lite på att gå p bio men eftersom vi också var lite trötta från fredagen blev vi bara hemma och lagade hamburgare och tittade på Pretty Woman som kom på TV. Jag hade aldrig sett den filmen och det var då på tiden!

Så stiliga!

På tal om Julia Roberts så har jag stor lust att se hennes nyaste film Eat Pray Love. Men också Sofia Coppolas Somewhere.

Eat Pray Love

Somewhere

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar