söndag 14 november 2010

Chokladboll, punschrulle och en varm korv med bröd, tack!

Igår på tunnelbanan började jag läsa en bok om Martin Beck. Första meningen löd "Kvällen den trettonde november ösregnade det i Stockholm." Till saken hör att det var den trettonde november igår. Det var kväll. Det regnade - okej det kom ett par droppar. Och jag var i Stockholm. Spökligt värre, eller?

Vi har just kommit hem från IKEA och jag insåg att dit gick ju hela dagen. Vi åkte allmänna färdsmedel dit vilket innebär tvärbana + tunnelbana + buss à ungefär en timme eftersom Johan som annars brukar vara så bussig och hjälpa till med sin bil är i Berlin den här helgen. Det var lagom trevligt att komma hem med två hyllor, en stor tavelrem och en blå ikeakasse helt full med grejer. Jag har köpt en massa ramar och ska börja gå igenom gamla foton för att hitta nånting fint att rama in.

Ramblas var helt super! Rekommenderar verkligen, men som sagt reservera i god tid innan. Kollade på Space Cowboys igår också. Jag trodde att jag inte alls tyckte om sådana filmer men den var ju så bra att jag höll på att kikna av skratt! Aaahaha bara vid blotta tanken.

Nu ska jag börja kocka ihop en middag. Farsdagsmiddag utan närvarande fädrar. Förra farsdagen var mamma och pappa hos mig i Toulouse och vi firade med världens största bitar hallonpaj!


Jag för ganska exakt ett år sedan:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar