lördag 13 november 2010

RAMBLAS!

Dit ska Peik och jag gå och äta ikväll. De lär ska ha Stockholms godaste tapas till det bästa priset och jag har sett fram emot detta i två veckor! Förra veckoslutet var det fullbokat men nu lyckades vi alltså få ett litet bord till ikväll klockan 20.30. Mums!

Har varit på stan idag och jagat glögglas (glögg-glas) med Peik, men det verkar som om svenskarna dricker jättelite glögg. Det säljs bara glöggmuggar som ser ut som kaffemuggar i miniatyr med jultema. Vi vill ha riktiga stora finska glögglas! Var hitta? Kanske IKEA imorgon kan ge något billigt tillsvidareaktigt. I värsta fall får man ju släpa hit några ordentliga glas från Finland. Iittala har ju fina.

När vi var klara och Peik sprungit iväg till Söder för att ladda upp för Hammarbys fotbollsmatch gick jag till Old Touch, en ljuvlig liten second hand/vintagebutik på Upplandsgatan nära Odenplan. Där fanns så mycket fina prylar - hade hoppats hitta någon långklänning där - men sen fick jag plötsligt bråttom när jag insåg att min frissa 2 tunnelbanestationer bort börjar om 10 minuter så jag hann inte kollat just så mycket alls. På tal om klänningsjakt, jag var på Saker & Ting på Sturegatan igår också. Om man vill köpa en vintageklänning från mellan 20- och 70-talet så är det Butiken. SÅ MYCKET KLÄNNINGAR! SÅ FINA! Jag hittade min drömklänning där men den var för liten. Snyft...

Frissan jag var hos var jättepratsam. Nu vet jag typ allt om henne och hon allt om mig och hon bor bara några hundra meter ifrån oss kom vi underfund med.

Nu sitter jag hemma med en Eat your greens- drink som jag mixat ihop själv och kokosbollar som är gjorda på malda valnötter och russin, carob, honung och en nypa salt.

Frusen mango, äpple, selleri, gurka, rucola, grönt te och vetegräs

Dagens frukost

Och sist en bild på mig i nyklippt kort hår. Babbliga frissan rekommenderade mig förresten att tona hårt lite mörkare. Kanske lite kastanjeaktigt, det har jag ju länge funderat på. Toning sliter inte på håret på samma sätt som färgning gör och det försvinner långsamt ur håret, d v s man får ingen ful utväxt. Men det håller ju ändå länge. Och så ser håret tjockare ut sa hon. Vi ska nu se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar