lördag 18 december 2010

My Girl

Jag tittade på My Girl igår kväll. Det känns alltid lika skönt att få sätta sig ner i soffan när man har städat fint runt omkring sig. Jag lagade också en green-smoothie-drink med bl a gurka, citron, selleri, groddar, äpple och apelsinsaft som motvikt till alla praliner och lussebullar som jag har satt i mig på jobbet under veckan. My Girl är en helt ljuvlig film, från 1991 med bl a Macaulay Culkin. Jag har sett filmen någon gång i Tyskland när jag var liten och har i ca 15 år funderat på vad det var för film som jag såg då, jag kom bara ihåg små snuttar av den. Den hade etsat sig fast så i mitt minne att jag blev överlycklig när Julia och Linda en gång började tala om filmen och jag plötsligt insåg att det är den där filmen som jag kommer ihåg från min barndom och som jag har letat efter hur länge som helst. Så nu såg jag den äntligen igen! Fin och sorglig var den på samma gång.

Jag har stigit ganska tidigt upp i morse och redan hunnit yoga och lagat en hårinpackning och ätit frukost. Snart kommer Johan och hans flickvän hit och hämtar oss, vi ska via Mio och plocka upp vårt matbord och sedan gå tillsammans till Skansens julmarknad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar