måndag 6 december 2010

Tango Twist

Nyaste flugan i mitt liv är Twist & Tango. De har bara för underbara kläder! Jag har varit inne i deras butiker flera gånger men inte förrän nu i lördags upptäckte jag dem "på riktigt". Finast är butiken på Götgatan, nära Slussen.

Jag sitter i soffan med datorn i famnen. Har just varit nere i tvättstugan och slängt in två tvättar i maskinerna, varav den ena bestod av min yogamatta. Nu ska den banne mig bli ren och fin och sluta vara så hal så att jag kan börja använda den på riktigt.

Peik kom just hem med sitt självständighetsljus som nu står på fönsterbrädet på en trave böcker här i vardagsrummet så att det säkert ska synas ute på gatan. Är det bara jag som helt har missat den här traditionen med det här blåvita ljuset som ska tändas i fönstret klockan 18 varje 6 december?

Nu blir jag helt galen för här är en liten fluga som flyger runt mig och in i mig hela tiden, jag förstår inte varför vi har småflugor här mitt i kallaste vintern. Fast just nu är det ju inte så kallt ute men snöigt som bara den! Jag vet att jag har varit på spinning idag men inte luktar jag väl nu så illa! Om en kvart börjar Ung och bortskämd. 13 minuter. En sallad med teriyakilax och tomat och avokado väntar i köket.

När jag får lite bilder från mina kompisar (hade tyvärr inte med min egen kamera hela tiden) så ska jag berätta lite mera om helgens aktiviteter. Vi har nämligen bland annat ätit på världens godaste restaurang, varit på den coolaste loungebaren och fikat högst uppe i Fotografiska museet med utsikt över hela Stockholm.

P.S. Nu har jag börjat fixa lite etiketter för mina inlägg så att det blir lättare att leta bland gamla skriverier. Men jag är fortfarande i startgroparna så det kan se lite fattigt ut så här i början!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar