lördag 15 januari 2011

Matlagning och Zita

Jag har sådan ångest för att jag inte längre kommer in på min dator. Is this the end? Jag bara måste komma på användarnamnet. Jag har testat allt från flowerpower till anniemannie till anna och ingenting fungerar. Jag har ju så många bilder där, alla mina jobbansökningar från Sverigetiden, fina inredningsbilder från olika inredningsbloggar som jag sparat i en särskild mapp (rekommenderar!) och mycket mycket mer.

Dessutom ska vi ha Peiks syster med familj på födelsedagslunch här imorgon och jag måste hitta på något att laga. Inte vet jag vad man kan servera småbarn för mat. Vi har redan använt köttbulls- och lasagnekorten. Vad nu? En enkel spaghetti bolognese? Kycklinggryta? Chili con carne? Och till efterrätt? Dessutom ska jag fundera ut någon passlig dessert till mitt kalas i Grani nästa lördag. Som tur var har jag ju min vän Bonnier som kan visa vägen.

Ska dra iväg till Zita biograf snart med Katten och kolla på The Tree. Det är en australiensisk film som handlar om en familjefar som omkommer och hur resten av familjen klarar av att gå vidare efter det. Hoppas den inte är jättesorglig!

P.S. Hittade ett intressant recept mitt uppe i min Bonnierjakt: Vildvinsgryta med kaffe- och chokladsmak. Ähm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar