torsdag 24 februari 2011

Sweet crochet

Här är mina fina lunchfynd från igår. Blev så inspirerad av vitt av nån anledning - alla bländande vårfärger orsakade nog någon motreaktion i mig. Det var väl i alla fall tur att det inte blev svart.

Blir alltid så påmind om hur bra livet i Helsingfors skulle vara när man får nosa lite på det emellanåt. Varje bekant som kommer hit och får en att längta lite hem. Men jag vet att det också tappar sin glans fort. Så det mesta. Finns det någonting i världen man inte kan bli less på?

Än har jag inte fått nog av Stockholms sötma


"Av tusen erfarenheter som vi gör sätter vi ord på högst en enda. Bland alla de stumma erfarenheterna döljer sig de som obemärkta skänker vårt liv des form, dess färg och dess melodi."

ur boken Nattåg till Lissabon av Pascal Mercier som jag läser just nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar