tisdag 15 februari 2011

Tji !

Varför är Solsidan-avsnitten så korta? Alltid lika stor besvikelse - vilket förstås övervägs av att programmet i övrigt är helt underbart.

Jag har lust att se på film och äta någonting gott framför TVn. Har två filmer hemma som finns på att se-listan, båda med Nathalie Portman. För det första är det den för tillfället oscarnominerade Black Swan och för det andra Léon från 1994. King's Speech har ju fått hur många nomineringar som helst så den ska man nog inte heller missa.

Igår efter jobbet stekte jag spenatplättar. Jag brukar göra dem med fiberhusk istället för vetemjöl. Fiberhusk är faktiskt 100 % kolhydratsfritt och består av psylliumfröskal och är alltså jättenyttigt. Till en hel smet plättar behöver man endast 1-2 msk fiberhusk, låt det svälla i smeten lite innan ni börjar steka. Obs att det är skillnad på fiberhusk och bara husk. Mjölkallergiker (som jag) kan dessutom byta ut mjölk mot havremjölk och steka i vegetabiliskt margarin. Avjnöts med rucolasallad och lingon från Malax skogar. Till nästa plättkalas ska jag laga kokoshuskplättar har jag tänkt. Man blandar helt enkelt kokosflingor i smeten. Namm!

Ha en härlig tisdag!


Bild

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar