fredag 27 maj 2011

21 maj 2011

Här kommer lite mera bilder från Italia. I lördags var det ju dags för Ettes och Marcos bröllop och lille sonen och kusinen Erics dop. Ceremonin började 10.30 i en kyrka i centrala Turin, efter det åkte vi busskjuts ut till en gård på landsbygden ungefär 20 km utanför stan. Väl framme var var det dags för aperitivo - ett par glas vitt i skuggan tillsammans med en salig blandning italiensk plockmat. Vi var så hungriga och det var så gott att vi åt oss fullkomligt mätta på det och tänkte förstås inte på att efter aperitivon börjar ju den egentliga bröllopsmiddagen. En 10-rätters. Så där satt vi de nästa fem timmarna och åt, drack vin, lyssnade på tal, åt, beställde mera vin, tog en paus på gården, drack vin, åt lite till, sjöng, beställde ännu mera vin, väntade på nästa rätt... Ja ni fattar.




















En så otroligt underbar dag! En dag ska jag bo i Italien bestämde jag. Heat of the moment, kanske...

Efter middagen bar det av tillbaka in mot Turin. Efter en espresso på hotellet spenderade vi resten av kvällen och halva natten med att utforska vad stadens barscen hade att erbjuda. Vi hängde mest vid en massa barer nere vid floden men jag hade inte med min kamera så jag får nog snällt be kusin R om hans bilder i något passligt skede så kan jag visa upp dem med.

4 kommentarer:

  1. Så fina bilder. Jag får också lust att resa till Italien. Härligt att man kan gå klädd i bara kort ärm. Jag längtar såå efter lite värme!

    SvaraRadera
  2. Tack!! Men nu lär värmen ska ha kommit tillbaka till Finland också :)

    SvaraRadera
  3. Snygga bilder! PS. Visste inte att du blogga, najs! H: Andy

    SvaraRadera
  4. Tack! Bra att du hittade hit då :-)

    SvaraRadera