söndag 3 juli 2011

Rullandes vi ta oss genom stan...

Äntligen utvilad! Jag har sovit så länge och djupt både fredag-lördag och lördag-söndag-natten att jag nästan börjar känna mig som en människa igen. Idag har dessutom varit en produktiv dag (bortsett från att jag steg upp klockan 11 och åt frukost till 12.30). Jag har nämligen äntligen köpt mig en cykel! Jag hittade den i en butik på Katarina bangata på Söder och sedan dess har vi hunnit cykla genom halva Södermalm, tagit en snabbmellis på ett fik på Swedenborgsgatan och suttit ute i en annan cykelbutik i Hägersten i hur länge som helst i väntan på att Peik skulle få betjäning för att köpa sig en pakethållare + cykelväska inför den stundande cykelsemestern på Gotland.

Vi har också hunnit hem en sväng och sedan iväg igen på våra tvåhjulingar till Sonjas grek på Bondegatan, där vi fick oss en god söndagsmiddag i kära Annis sällskap! Efter greken är det dock alltid dags för de obligatoriska persiljesmoothiesarna. Jag brukar laga dem på olika sorters persilja, frusen tärnad mango och några dl vatten. De tar nämligen bort vitlöksandedräkten efter all tsatsiki. Magiskt. Tips. 

Men nu är det TV som får gälla. Hej och hå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar