onsdag 5 oktober 2011

Höstpromenad

På söndagen var det varmt men mulet ute och vi begav oss ut på vad som var tänkt att bli en långpromenad i Hagaparken. Norr om stan ligger den. Men småhängiga från lördagens kräftskiva blev det kanske inte lika långt som tänkt, men fint var det i alla fall. Det börjar bli så höstigt här nu.



Peik vid den kinesiska paviljongen som Gustav III lät uppföra i Hagaparken år 1787.



Här kommer vi vandrandes över grässlätten till Fjärilshuset som av någon anledning var utklätt till en cirkus.


Efter promenad och fika begav vi oss hemåt igen. Där väntade raw food och Friends with Benefits. Kvalitetssöndag. Jag kan rekommendera filmen, den var hur bra som helst. Romantisk komedi som håller mer än vad namnet kan tyckas lova.

Nu ska jag snart cykla iväg till min yoga. Jag missade ju förra veckans timme på grund av konferensen vi hade med jobbet så det ska bli skönt.

2 kommentarer:

  1. Åh, vad mysiga bilder! Vanligtvis brukar jag inte vara så förtjust i hösten, men iår har det slått mig hur härligt mysigt det kan vara med höst egentligen! Och fint!

    SvaraRadera
  2. Jag igen tyckte Friends with benefits var en sällsynt dålig romantisk komedi. Jag vill ha lyckliga slut och bra feelgood. Den här gav mig inget av det, bara ångest och argsinthet när karaktärerna gjorde så dumma beslut... Tänk så olika det kan vara :)

    SvaraRadera