lördag 18 februari 2012

Snabb lördagshälsning

Jag har börjat lördagen med en härlig grön morgonsmoothie bestående av två nävar babyspenat, en halv avokado, 10 cm gurka, ett halvt päron, en rejäl bit färsk ingefära och en massa färsk mynta. Lite chiafrön och några paranötter fick slinka ner i mixern också. Jag försöker dra ner på mitt frukt- och nötintag just nu, men det är ju så svårt, det är för gott! Jag gör det i ett litet detox-syfte, frukt innehåller ju väldigt mycket fruktsocker och nötter en massa extra fetter (även om de är nyttiga) och kalorier (nej, jag räknar inte kalorier men ska man detoxa så gör det väl att försöka skära ner på allt det goda). Mitt tips för smoothies med mindre frukt är att tillsätta smakrika örter istället, som mynta, basilika eller oregano.

Så nu trippar jag iväg till gymmet för ett spinningpass. Sedan blir det en snabb lunch hemma och därefter en lördagsrunda på stan. Lite födelsedagspresenter ska inhandlas.... Ssssccch. Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar